Moda
1/15

Vintage i retro komadi čine dobar stil

Dugo vremena se Zagrebu zamjeralo da je uniformiran, neinventivan i da ne drži tempo s drugim europskim metropolama kada je moda u pitanju. U zadnje vrijeme stvari se mijenjaju, a jedan od čimbenika promjene je i Ulični ormar, second-hand, vintage i retro shop.

Ova trgovina je u samo nekoliko mjeseci postojanja postala okupljalište ljubitelja vintage odjeće, ali i svih onih koji se žele istaknuti iz mase nekim originalnim modnim detaljem ili odjevnim komadom. Ulični Ormar se nalazi u Ulici Nikole Jurišića br.16, a tamo je smješten zahvaljujući entuzijazmu Radmile Grba, pravnice, i Andreje Latinović, dizajnerice, koje su i same zaljubljenice u vintage i retro odjeću. Ideja za Ulični ormar rodila se prije desetak mjeseci.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

"Oduvijek smo željele zajedno pokrenuti biznis, a nakon završetka mog studija, više nije bilo prepreka za to. U jednom danu se rodila ideja i želja za realizacijom, ali nam je trebalo dugo vremena da pronađemo adekvatan prostor koji i sam odiše duhom vintage-a i starih vremena. Sada se nalazimo u zgradi staroj oko stotinu godina, a društvo u dvorištu nam pravi zlatarna koja je na istom mjestu preko pola stoljeća", ističe Radmila, a Andreja dodaje kako su tijekom uređenja prostora uglavnom bile same svoji majstori. 

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

"Početna ideja je bila da naša trgovina izgleda poput ulice, ali u samom procesu razrade se u potpunosti izgubila." kaže Andreja, "Danas naša trgovina odiše starinom i romantikom, trudile smo se da interijer zajedno s našom odjećom priča priču", Tako u Uličnom ormaru možete popiti kavu sjedeći na klupi staroj 150 godina i slušati otkucaje sata starog oko 80 godina

Vintage vs. Second-hand

I dok second-hand shopovi bilježe porast popularnosti kako kod nas, tako i u svijetu, jako je malo specijaliziranih vintage trgovina poput ove. Djevojke ističu kako zasad imaju samo jedan pravi vintage kutak u trgovini, ali i kako ne bi imale ništa protiv toga da se prošire na još jednu trgovinu koja bi bila isključivo second-hand, dok bi Ulični ormar ostao vintage shop.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

"Svaki komad u našoj trgovini ima svoju priču i svaki je pomno odabran. Odjeću nabavljamo od distributera iz Italije, ali je ne kupujemo u velikim količinama kao drugi. Svaki komad biramo same i pregledavamo, ne nabavljamo odjeću s očitim oštećenjima poput mrlja, rupa ili neugodnog mirisa. Svu odjeću operemo i izglačamo prije negoli je unesemo u trgovinu", napominje Andrea koja je dobro oko za vintage komade razvila putujući po cijeloj Europi i obilazeći buvljake i strane trgovine rabljenom robom. Samim time što svaki komad odabiru nakon višestruke kontrole, njihov asortiman se ne mijenja prečesto: svaki dan ga nadopune nečim novim, ali nikada ne mijenjaju cjelokupnu ponudu. Kažu kako će svaki njihov komad pronaći put do pravoga kupca.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

Roba koja drži cijenu

Pojedinci se iznenade kad vide da pojedini komadi u Uličnom ormaru koštaju i po nekoliko stotina kuna. Radmila ističe kako je takvih iznenađenja na samom početku bilo mnogo više, ali da se sada publika već pomalo isprofilirala: "Našu publiku uglavnom čine mlađi zaljubljenici u vintage i starije osobe osebujnog stila. To su ljudi koji znaju cijeniti vintage i dobro znaju što kupuju. Čak se i gotičari znaju ponekad obući kod nas što nam je posebno drago."

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

Što je onda vintage o kojem svi pričaju i po čemu se on razlikuje od obične second-hand odjeće? Djevojke kažu kako je vintage odjeća nastala prije 1980-ih, često rađena ručno i od kvalitetnih materijala, jer se odjeća tada nije pravila i kupovala za jednu sezonu, nego je na cijeni bila kvaliteta. Radmila kaže kako nije čudo što pojam vintage dolazi iz svijeta vinarstva u kojem se cijene starija vina koja dozrijevaju godinama, jer je i vintage odjeća više na cijeni što je starija, dok Andreja tvrdi kako je vintage odjeća prava investicija koju ljubitelji takvog stila i odjeće itekako znaju cijeniti. Retro je s druge strane odjeća koja je napravljena po uzoru na odjeću iz prethodnih dekada, dok je second-hand odjeća masovne proizvodnje koje često nije starija od nekoliko sezona.

Želite li i vi retro haljine, jedinstvene kapute i cipele koje će plijeniti pažnju, svakako zavirite u Ulični ormar koji čuva prava mala blaga, često i s dizajnerskim potpisom.

Photo: Davor Puklavec/ Pixsell

Komentari 0