Moda

Modni blogeri – fenomen koji se mnogima ne sviđa

Blogeri su relativno nova pojava na hrvatskoj modnoj sceni. Mnogi su sretni što su među nama, a mnogi ih pak ne podnose i najradije bi ih zakonom zabranili. Toliko se do sada u hrvatskim medijima pisalo o blogerima da vam ne želimo ponovno soliti pamet definicijama o tome što je to biti bloger i blogati.

Svijet ih poznaje već nekoliko godina i u svjetskim su razmjerima neki blogeri ostvarili zavidan utjecaj unutar svjetske modne scene. Kako Hrvatska u svemu pomalo kaska, kaskali smo i kod bloganja. Prošle je godine i Hrvatska krenula u blogermaniju. Kao i kod svih drugih manija kojima smo svjedočili i blogeri sada (kao nekad šminkeri, stilisti, dizajneri) niču kao gljive poslije kiše. Ima i slasnih i otrovnih gljiva!

 | Autor: Goran Jakuš/Pixsell Goran Jakuš/Pixsell Utjecaj blogova uvidjeli su mnogi na domaćoj sceni. Mediji su ih počeli intervjuirati, modni tjedni pozivati na svoja događanja, mnogi gospodarski giganti žele surađivati s njima, a surađivali smo i mi. Sve u svemu počelo je i zahuktava se.

Udar na hrvatske modne blogere

Mnogi su digli svoj glas PROTIV s nizom tvrdnji od kojih su neke imale smisla, a još je više bilo onih koji nisu imali nikakve veze sa zdravom pameti.Pojedini novinari su se osjetili uvrijeđenima i zapostavljenima, što je rezultiralo ponekim uvredljivim i nepotrebnim tekstovima koji su prije zvučali kao krik očajnika, nego kao suvislo novinarsko ispitivanje fenomena blogera – odnosno ispitivanje pojave tog fenomena u Hrvata. Svijet je već davno prošao kroz tu fazu, pa samim time ne razumijemo čemu izmišljati toplu vodu kada je ostatak planeta već poduže koristi. Renomirana modna novinarska imena (naravno) nisu tome prilazila sa strane napada jer tome stvarno i nema mjesta, dok su neki drugi im kolege naoštrili kandže i krenuli u napad kao da se bore u najmanju ruku za goli život.

Vrhunac nezadovoljstva dijela hrvatske novinarske i javne scene dogodio se onda kada je jedan od naših modnih tjedana posjeo blogere bliže modnoj pisti nego neke samoprozvane ugledne modne novinare ili samoprozvane zvijezde javne nam scene. To je bila kap koja je prelila čašu i RAT je počeo.

Što razlikuje modnog novinara i modnog blogera?

 | Autor: Anto Magzan/Pixsell Anto Magzan/Pixsell Ajmo, sada pogledati stvari onakvima kave zapravo jesu. Ovdje ćemo se ograničiti samo na blogere koji prate modu (iako njih ima mnogo više i ne interesira svakog blogera moda) jer su u konačnici oni i nama najzanimljiviji. Dakle, blogeri koji prate modu prate je iz ljubavi i o tome pišu svojim čitateljima na svojim blogovima. Oni ne trebaju biti modno obrazovani da bi o modi pisali i promišljali. Uglavnom pišu o modi na subjektivan način, odnosno ne žele reći što općenito valja ili ne valja, već ističu ono što oni vole ili pak ne vole. Broj čitatelja je ono što ih u konačnici postavlja na nivo uspješnog, odnosno neuspješnog blogera. Blogera nitko ne plaća da bi bio bloger, jer bloganje se radi u slobodno vrijeme.

S druge strane modni novinar bi trebao biti modno i novinarski obrazovan. Za razliku od blogera, netko ga plaća da iznosi svoje mišljenje u javnost i to putem platforme koju mu osigurava isti onaj koji mu osigurava i plaću. Suprotno od blogera, od novinara se očekuje da objektivno promišlja modu i svoja promišljanja plasira javnosti. Ukoliko vlasnik medijske kuće za koju modni novinar radi ocijeni da čitateljima/gledateljima njegovi tekstovi/emisije nisu interesantni on dobije otkaz i ostaje bez plaće. Broj čitatelja je ponovno ono što razlikuje uspješnog od neuspješnog modnog novinara.

 | Autor: Goran Jakuš/Pixsell Goran Jakuš/Pixsell Tko treba sjediti u prvom redu?

Kada bi pozicije bile onakvima kakvima smo ih upravo postavili svakako se slažemo da je neumjesno smjestiti blogera u prvi, a novinara u treći red. No, kako stvari nikada nisu postavljene onakvima da su idealne dolazi do pitanja što je najpametnije napraviti?

Neki su blogeri mnogo više upućeni u modu od nekih modnih novinara. Neki blogeri donose mnogo više čitateljstva od nekih medijskih kuća. Neki su blogeri mnogo objektivniji od nekih modnih novinara. Neki su blogeri mnogo neopterećeniji onim što će napisati jer svoju plaću zarađuju na nekom sasvim drugom mjestu. Ako pak stvari sagledamo iz tog kuta onda (koga, gdje i kako smjestiti) treba problem sagledati iz jedinog relevantnog kuta koji je i modnom novinaru i blogeru isti - vjerujem da ste već i sami zaključili – treba samo pogledati tko ima veći broj čitatelja. To bi bila jedina ispravna, prije svega ekonomska, marketinška računica. Po našem mišljenju, blogere treba gledati kao i svaki drugi medij. Ukoliko imaju više čitatelja od nekih medijskih kuća više bi nam trebali i biti važni.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell Nama je drago da postoje, jer to je još jedan kanal reklame putem kojega dolazimo do potencijalnih kupaca, a čitatelji modnih blogova to uistinu i jesu. Uostalom i čitaju modni blog, jer modu vole i/ili žive.

A svima onima koji misle da blogeri trebaju biti na margini našeg modnog društva, želimo samo poručiti da je nažalost ili na sreću svjetska praksa pokazala da to neće biti tako, pa im savjetujemo da počnu blogati – to je barem besplatno! I postanu najbolji blogeri s najviše čitatelja i uvijek će (garantiramo) svugdje biti u prvom redu (ako je to uopće važno).

Do čitanja...Vaš eNVy room

Photo: Goran Jakuš/Pixsell

Komentari 0