Moda
1/7

"Kad sam je došao snimati, nisam mogao vjerovati kako skromno živi"

U londonskoj Little Black Gallery traje izložba fotografija o ovoj platinastoj ljepotici naziva "Gentlemen Prefer Blondes", a fotografi otkrivaju atmosferu sa snimanja

Više od 50 godina prošlo je otkad je tad 36-godišnja Marilyn Monroe umrla od posljedica predoziranja u svom domu u Los Angelesu. Broj ni teoretičari zavjera i dalje se zabavljaju mogućim uzrocima njene smrti, od afere s predsjednikom koju je trebalo zataškati nadalje, no Marilyn i danas ima jednako snažan utjecaj na pop kulturu - njezina sposobnost da začara muškarce, ali i žene, posljedica je pozornosti koju je posvećivala vlastitu izgledu i imidžu. Sredinom 1940-ih, kad je Merlinka stupala na scenu zvijezde se nisu rađale nego su ih agenti stvarali, a njihovo najsnažnije oružje bio je fotografski aparat; diva ili djevojka, elegantna ili senzualna - dobar imidž stvarao je karijere, a jedan loš potez ih je uništavao. Tijekom života Marilyn je pozirala za tisuće fotografija - toliko ih je da su s vremenom postale poznatije od njezinih filmskih uloga - ova dama je, ipak, bila glumica, a ne fotomodel. Cecil Beaton, Elliot Erwitt, Douglas Kirkland, Milton Greene - najslavniji fotografi u povijesti borili su se kako bi dobili priliku ovjekovječiti Marilyn - uvijek jednako poželjnu, no prožetu njihovom karakterističnom estetikom. Prošlog tjedna radovi dvojice ovih slavnih fotografa - Miltona Greenea i Douglasa Kirklanda, predstavljeni su u londonskoj Little Black Gallery, a zajednička tema im je upravo platinasta ljepotica. Obojica su je upoznala kad su bila u dvadesetima, a ona je bila na vrhuncu svog statusa seks-simbola - obojici je, kako priznaju, obilježila živote. Milton Greene koji je preminuo 1985., Marilyn je prvi put snimio 1953.

 | Autor: Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland

- Odmah su se složili - tvrdi njegov sin Joshua. - Obožavao je njezinu autentičnost. Kroz godine suradnje Milton i Marilyn postali su dobri prijatelji, a nakon prekida s bejzbol legendom Joeom DiMaggiom, upravo je kod obitelji Greene pronašla utočište. Idućih nekoliko godina živjela je djelom u njihovoj obiteljskoj kući u Connecticutu, a dijelom u njihovu stanu u New Yorku.

 | Autor: Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland

- Tata ju je uvjerio da se mora odvojiti od zapadne obale i predstavio joj novi način života - prisjetio se Joshua. - Družili su se s Marlonom Brandom i Frankom Sinatrom, išli su u jazz klubove slušati Milesa Davisa i Ellu Fitzgerald. Bila je očarana. Njihovo prijateljstvo opstalo je do Marilyn nije upoznala Arthura Millera i počela vezu s njim - navodno mu je često predbacivala što ju je odvojio od Miltona, jedinog muškarca kojem je ikad vjerovala. Douglas Kirkland Merlinku je upoznao 1961., kad je dobio zadatak da je snimi za naslovnicu časopisa Look.

- Bila je jedna od najvećih zvijezda tadašnjice, no kad sam je posjetio u njezinu domu u Hollywoodu, nisam mogao vjerovati kako skromno živi - prisjetio se danas 81-godišnji fotograf. Kirkland je od početka znao kako želi provokativne fotografije, no bilo ga je sram priznati pred kolegama - srećom, Marilyn je slično razmišljala.

- Trebat će nam krevet, ploče Franka Sinatre, Dom Perignon i bijela svilena plahta - naredila je. Iako je na dogovoreno snimanje kasnila skoro dva sata, a potom digla frku oko kvalitete plahte, obavljeno snimanje jedno je od legendarnih Kirklandovih djela.

 | Autor: Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland

- Mislim da je kasnila jer je došla kao druga osoba - Marilyn o kojoj smo svi maštali. Govorila je drugim glasom, imala jaku seksualnu energiju, znala je kako se kretati. Popeo sam se na ljestve i slikao je od gore te shvatio da cijelo vrijeme flertuje sa mnom - prisjetio se fotograf, koji je ipak ostao vjeran svojoj ženi, iako je Marilyn naredila svima prisutnima da napuste prostoriju.

- Pozvala me u krevet, no odbio sam, tako da je sva seksualna energija na kraju pretočena u fotke - kune se Kirkland. Iako je u karijeri snimao dosta impresivne žene -Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Katharine Hepburn, čak i Coco Chanel, s kojom je bio kad je doznao za Merlinkinu smrt, Kirkland kaže kako joj nijedna nije došla blizu. Zašto, možete vidjeti na fotografijama koje su izložene do 27. veljače.

Preuzeto iz magazina Budi.IN koje je na kioscima od subote, 30. siječnja.

Photo: Milton H. Greene/Archive Images, Douglas Kirkland

Komentari 0