Beauty

Kada stan zamiriše po Zagrebu, zaslužan je Notes of Zagreb

Agram, Tajna krvavog mosta, Grička vještica... neki su od mirisa koje možete naći u “Notes of Zagreb”, iza kojeg stoje Alma Pavetić i Nino Ivković

Difuzeri sa štapićima za kuću, mirisne svijeće od soje s drvenim fitiljem, sprej za prostor, sprej za tkaninu, parfemi za pse i mačke, refili za difuzore... u godinu dana osvojili su Zagreb. Mirisna priča “Notes of Zagreb” počela je lani, a osim u Zagrebu mirisi Alme Pavetić i Nina Ivkovića već se prodaju u Šibeniku i Salzburgu. U njihovu zagrebačkom dućanu sve miriše na “beli Zagreb grad”. Mladi poduzetnici upoznali su se kad je Alma bila na fakultetu, a Nino u srednjoj školi. Otad su prijatelji, a od lani i poslovni partneri. Oboje oduvijek vole parfeme, svijeće, mirisne vodice. Dvije godine unatrag stalno su slušali kako u Zagrebu ima milijun i pol posjetitelja, kako je Zagreb među top 10 destinacija za posjetiti i odlučili su početi. Alma se prije bavila građevinom, Nino je ekonomist, a ljubav prema mirisima pretočili su u ozbiljan posao.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

- Prvo smo željeli dućan sa svijećama, ali smo brzo shvatili da nije dobro imati samo svijeće. Onda smo odlučili proširiti asortiman na difuzere, sprejeve, parfeme i za psiće i mace te novu liniju za tijelo - kaže Alma. Posluju s tvornicom u Italiji. Već nakon prvog sastanka gospođa iz tvornice ih je upitala: “Kako Zagreb miriše”, a oni nisu znali odmah odgovoriti. - Nino i ja u tom trenu nismo bili svjesni kako Zagreb miriše jer svaki grad odiše specifičnim mirisom koji ljudi ne primjećuju. Zato smo kontaktirali Botanički vrt i Zrinjevac te priupitali kakvu sve floru imamo u Zagrebu. Tako smo doznali da imamo puno lipe, magnolije, cedrovine, sandalovine, trešnje. Sljeme opet ima svoje mirise koje možemo osjetiti kad puše sjeverac. Imamo hortenzija, ruža i magnolija u parkovima Lenucijeve potkove. I na temelju tih podataka i mirisa koje osobno volimo proslijedili smo želje u Italiju našem ‘nosu’ koji je izmiksao mirise ‘Notes of Zagreb’ - pričaju.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

Italija je bila njihov izbor tek nakon što su kontaktirali naše tvornice. U njima su ih upitali: ‘Kako to mislite da miksamo mirise po vašim preferencama’. Nakon tog razgovora dali su se u potragu za tvornicama po Europi. Zvali su Španjolsku, Italiju, Njemačku, a najpovoljniji i najbliži bili su im Talijani. Lako su se dogovorili oko svega, Talijani su im se prilagodili s količinama, odnosno Alma i Nino ne moraju uzeti 500 komada nečega po jednome mirisu. - Oboje smo željeli povezati mirise sa zagrebačkom povijesti. Tako smo dali i nazive parfemima. Hrvatski je malo teži jezik, strance muče š i đ, ž, dž pa smo smišljali kako će zvučati na engleskom - kaže Nino, a Alma dodaje: “Nemamo ‘Kulu Lotrščak’, ‘Trg bana Jelačića’ jer to stranci teže izgovaraju. Ali imamo ‘Agram’, ‘Mr. Fulir’, ‘Secret of the Blody Bridge’ (Tajna Krvavog mosta), ‘Madonna of the Stone Gate’ (Gospa od Kamenitih vrata), ‘The Witch of Grich’ (Grička vještica), ‘The Golden Bull’ (Zlatna bula) za što Amerikanci misle da je Zlatni bik”. Kad im turisti uđu u dućan, oboje im rado pričaju o povijesti Zagreba. Tad se, kažu, još više zainteresiraju pa im bude draže kupiti neki od mirisa. Posao im je tim lakši što “Notes of Zagreb” nema ciljanu publiku, njihovi su proizvodi namijenjeni svima.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

- Pola naših kupaca je domaćih, a pola stranih. Više kupuju žene, ali i muškarcima su dragi neki mirisi. Kupuju se svijeće, da im dom lijepo miriše, mirisi kao pokloni ili tek iz želje turista da doma imaju uspomenu na Zagreb - kaže Nino. Oboje su najponosniji na “Gričku vješticu” jer je unikatni miris. Spoj je, kažu, pačulija, mošusa i malo jorgovana. Kažu da je to njihov potpisni miris jer je mističan, a vole ga i muškarci i žene. Odlično se prodaju i svijeće od eko soja voska koje nemaju parafina i ne štete zdravlju. Imaju drveni fitilj pa dok svijeća gori, fitilj lagano pucketa i stvara romantičan ugođaj. U njihovim obiteljima ne kupuju se brendirani francuski, talijanski parfemi. Svi kod kuće vole njihove parfeme, pa tako i mirišu.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

- Prije nego što smo ušli u posao, uvijek je dom mirisao po nečemu. Razlika je u tome da smo tad palili tuđe svijeće, a sad naše - kaže Alma. Pokrenuti takav posao nije se činilo lako, no ideju su imali, a ni hrabrosti nije nedostajalo. Almini su u početku bili skeptični jer je trebalo veće ulaganje za najam prostora, materijale, plaće... no kad se posao zarolao, jako su se ponosili njome. Ninovi su, pak, shvatili da njih dvoje to mogu podnijeti te ih podržali.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

- Uvjerili smo ih da Zagreb nema takav dućan, a trebao bi imati. Svugdje vani postoje parfemske kuće i nadam se da je ovo tek početak jedne mirisne priče u Hrvatskoj. Trebamo se širiti, posebice stoga što naša proizvodnja nije masovna - kaže Nino. Njihove mirise kupuju mnoge ugledne kuće za svoje dućane. Oni žele surađivati sa svima. U ponudi imaju “Floral Square” koji miriše kao Bronhi. Bio bi odličan za Kraš.

 | Autor: Tomislav Miletić/Pixsell Tomislav Miletić/Pixsell

- Treba vidjeti, stupiti u kontakt. Radimo i personalizirane poklone pa si tvrtke na njih stave naljepnice s logom; za svadbe s imenima mladenaca i datumom vjenčanja, za kongrese. Za jednu veliku jahtu napravili smo personalizirani difuzor za svaku prostoriju - kažu. Za razliku od drugih manjih brendova, od početka su u posao ušli sa zaokruženom pričom. Osim razrađenih mirisa, bilo im je važno da i bočice budu posebno dizajnirane.

- Grb grada Zagreba koji je uklesan u kamenu preuzeli smo s Gradske vijećnice. Puno smo uložili u ambalažu jer mislimo da je važno dobiti i lijepu kutiju koja paše uz moderan, rustikalan, boemski, mladalački, kakav god prostor. Naši kupci kažu da im je to sjajno jer mirise ne trebaju pakirati, samo uruče poklon u našoj vrećici - zadovoljni su i Nino i Alma. Tako je i u uglednom dućanu u Salzburgu.

- Tamo postoji dućan s hrvatskim brendovima, a vlasnici smo se uklopili u koncept. Odlična je to prilika da ispitamo kako strano tržište reagira na ‘Notes of Zagreb’. Želimo se širiti, izaći iz Hrvatske, napraviti partnersku kuću koja bi naše mirise prodavala po parfumerijama diljem svijeta. Širimo prodajna mjesta, a sada nam je plan osvojiti Jadran. Imat ćemo podbrend ‘Notes of Adriatic’ koji se može prodavati i u Crnoj Gori, Albaniji, Sloveniji... - završava Nino.

Photo: Tomislav Miletić/Pixsell

Komentari 0